אקדמיה קטנה גדולה

הרצאה, אקדמיה, אוניברסיטה, תל אביב, אשקלון, אורט אפרידר, פיזיקה, פזיכיף, יעקב המאירי, מורה לפיזיקה, למידה משמעותית, מרצה, סקרנות, כוחות, כוכבים, אסטרונאוט, כבידה, מדע, טכנולוגיה, תלמידים
הרצאה אקדמית לתלמידי החטיבה הצעירה
תלמידי אורט אפרידר אשקלון מהכיתות מדעית טכנולוגית ומופת נסעו היום לאוניברסיטת תל אביב לקבל טעימה קטנה מחיי הסטודנט באקדמיה. עבור כל שכבת גיל ניתנו מספר הרצאות בנושאים מדעיים טכנולוגיים.
הרצאות בנושא; בינה מלאכותית (פולקוב תור), נוגדנים אנושיים (אבן דן) , כתב סתרים (ארטשטיין פיליפ)  והסקלה הגדולה של היקום (יצחק בן שלום חופית). כל הרצאה ניתנה ע"י מומחה תוכן בתחום מטעם האוניברסיטה. גרמו לעניין רב בטכנולוגיה חדשנית ואף עוררה סקרנות בקרב התלמידים.


ההרצאה בנושא הסקלה הגדולה של היקום גרמה לעניין רב בעקבות ההבנה כי אנחנו למעשה עוד לא הצלחנו לעכל באמת עד כמה היקום גדול, מה אפשר למצא על כוכבי הלכת השכנים ומתי נגיע לשם בעצמנו.
התלמידים שאלו שאלות שחיברו אותם למעשה לחומר הנלמד בכיתה בשיעור הפיזיקה כמו; מה הכח הדרוש למעבורת חלל לעזוב את כח המשיכה של כדור הארץ?, האם גודל של כוכב לכת משפיע על כח הכבידה שלו?, מדוע מאדים אדום?, מדוע השמיים כחולים? ועוד...

לאחר ההרצאה שאלו אותי התלמידים המון שאלות בנשאים שהוצגו, עניתי על חלקם, אך חלק הם יצטרכו לגלות בעצמם. גירוי הסקרנות אצל תלמידים מובילה ללמידה אמיתית והבנה. 
"רצון לחקור ואף להגיע לכוכבים שהרי לחלל אין גבולות כמו הצורך לדעת". 
מוסיף כמה קישורים וסרטונים לשאלות שנשאלו, ננסה לענות יחד בהמשך על כולן.

שידור חי מהחלל, מתוך דף הבית של NASA

שידור חי מלווין המקיף את הירח SELENE 


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

חשמל, סימולציה ומה שבינהם

גלגולי אנרגיה בשלוש שניות

הכל עניין של נקודת מבט