שילוב מקצועות לימוד ועבודת צוות

למידה בקבוצה מייצר אתגרים רבים עבור התלמידים. בחירת הנושא ואופן הצגתו, עבודה עם מספר תלמידים, קביעת מיקום למפגש, זמן ועוד. אך היתרונות לעבודה קבוצתית רבים עוד יותר. כמו, חלוקת עבודה והנטל של התוצר הסופי.
אז איך אפשר לחנך תלמידים לעבוד בקבוצות? דוגמה אישית. על המורה להראות שהוא מסוגל לעבוד בצוות ליצירת תוצר מוגמר עם מורה נוסף ולא חייב באותו המקצוע לימוד.

שילוב מקצועות, לדעתי אפשר לשלב כל שני מקצועות יחד. למשל, פיזיקה כמקצוע ראשי ואיתו; מתמטיקה, גאוגרפיה, ביולוגיה, כימיה, היסטוריה ואנגלית. רק צריך להיות עם ראש פתוח כמורה ולהבין שאפשר!

השנה במסגרת לימודי פיזיקה לכיתות מדעית טכנולוגית שילבתי יחד עם פיזיקה את מקצוע האנגלית עבור כיתות ז' וח', ואף השתמשתי בפלטפורמת Google Classroom לעבודה. כשניגשתי לאותן המורות לאנגלית הן לא היססו. עברתי איתן על הנושאים בפיזיקה ויחד בחרנו איך לבצע את העבודה. דרישות, אוצר מילים, פורמט, כיצד יגישו ואיך נותנים ציון לתלמידים בביצוע העבודה. ההנחיות נכתבו באנגלית בצורה מפורטת כולל מחוון כפול של ניקוד (אחד לכל מקצוע).

התנגדות ראשונית, כאשר הודענו לתלמידים על אופי העבודה לא קיבלנו תשואות.
עלתה השאלה, איך אפשר לשלב שני מקצועות כה מורכבים. אנגלית עם הניסוח המתאים, grammar, אוצר מילים וכדומה יחד עם פיזיקה, טכניקה, נוסחאות, הגדרות ומונחים? אך עם הסבר מתאים על היתרונות של עבודת צוות להשגת מטרה משותפת ויצירת עבודה אחת שנותנת ציון לשני מקצועות יחד, והעובדה שמורים עובדים יחד כצוות לבניית העבודה ולבדיקתה מהווה דוגמה אישית לתלמידים שאפשר ואפילו כדאי לעבוד יחד, כמו כן המונחים בפיזיקה הם בלועזית בבסיסם ולכן קל יותר ליישום במשפטים באנגלית.

קיבלנו עבודות מיוחדת ומקוריות, הופתענו לטובה מרמת יצירתיות התלמידים ואף קיבלנו משוב חיובי כי החשש הראשוני התפוגג מיד לאחר זמן קצר. עבודה מקוונת ובאמצעים טכנולוגיים, יצירת סרטונים וסיכום הדברים היה פחות מורכב מהצפוי ועבודת צוות סייעה בכך שכל תלמיד בקבוצה הביא את היכולת שלו ומימש אותה בתחום בו הוא חזק יותר.

קישור להנחיות העבודה.

בסרטונים מטה מוצגים מס' דוגמאות של בדיקת חוק המנוף בשני גרסאות תלמידים שונות, כולל הסבר בשפה האנגלית.
(בדיקת קבוע הקפיץ וחוק המנוף)








תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

חשמל, סימולציה ומה שבינהם

גלגולי אנרגיה בשלוש שניות

הכל עניין של נקודת מבט