יחסים טובים

יעקב המאירי מורה לפיזיקה, בלוג, פיזיקה, אינשטיין, ניוטון, תורת היחסות, אופציה, לשאוף גבוה, תלמידים, ללמוד, חשוב, תאוריה, מרחב, עיקום, זמן, תיכון, תנועה באליפסה
נע באליפסה - הירח
אינשטיין טען כי הכל יחסי. כל תחושה רגש או מחשבה היא פשוט ביחס למשהו אחר. שינסה להסביר זאת טען שאתה משוחח עם נערה יפה שעה תראה לך כמו שניה ושאתה מתיישב על גחלת שניה תראה לך כמו שעה, זו יחסות! 

חוץ מלהיות הוגה דעות אלברט אינשטיין היה פיזקאי בחסד שנקרא גם "אבי תורת היחסות". חלק מהתורה באה להסביר מחדש את נושא הכבידה של אייזיק ניוטון כ- 200 שנה אחרי. ניוטון טען כי שני גופים נמשכים אחד לשני בטבע בקשר ישיר למסה שלהם וביחס הפוך לריבוע המרחק בינהם. אינשטיין תיקון ואמר שכבידה למעשה היא תופעה של מסה שמעקמת את המרחב סביבה באופן עדי כדי שמשנה את הגדרת קו ישר סביבו. ותנועה בקו ישר ע"י הצופה למרות שלמעשה נע בקו "מעוקל". (נמלה נעה לאורך מסלול כדור הארך לא יודעת שהיא נעה על כדור למעשה).

בניסוי המצולם שהתקיים יחד עם עמיתי מורי הפיזיקה, בדקנו האם מרחב שבמרכזו מסה גדולה שמעקמת אתו (בד מתוח) באמת תתוצר תנועת מסלול באליפסה סביבה, כמו שכוכבי לכת נעים סביב השמש והירח סביב כדור הארץ (השתמשהו בגולה), וקיבלנו תוצאה מעניינת. 
אינשטיין מוכיח כי לא הכל ידוע מראש ותמיד צריך לנסות לשאוף גבוה יותר עד הכוכבים כדי להבין איך העולם שלנו פועל ושבאמת הכל יחסי.



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

חשמל, סימולציה ומה שבינהם

גלגולי אנרגיה בשלוש שניות

הכל עניין של נקודת מבט