קסם אור-קולי

קסם מסנוור שמאיר את השמים, פיצוץ ענקי מלווה במופע אורות בלילות חשוכים. תופעה מיוחדת הזו היא שלוב של כימיה ופיזיקה ארוזים בסינרגיה למופע מיוחד. כימיקלים ארוזים בקופסת קרטון שבעת ההפעלה ממירים האנרגיה האגורה בתוכם לשלושה סוגי אנרגיה מסוג אחר (חום, אור, ואנרגיה קינטית). ע"פ עיקרון של שימור אנרגיה (אנרגיה לעולם לא הולכת לאיבוד - אנרגיה מומרת לסוג אחר של אנרגיה). 


זיקוקי דינור, יעקב המאירי, מורה, פיזיקה, זיקוק, המרת אנרגיה, חנון, חשוב, אוהב, אנרגיה, בדיקה, yaakov3h, yaakov3t
המרת אנרגיה בזיקוקי דינור
בתוך הזיקוק נמצא חומר כימי ומנגנון השהיה, לאחר שיגורו לאויר מתקיימת הראקציה הכימית אשר הופכת לאנרגיה מסוג אחר שאנחנו כל כך אוהבים.

למעשה זיקוק הוא מעין טיל שתעופתו באויר למעשה מקיים את החוק השלישי של ניוטון (פעולה - תגובה), ממש כמו רקטת חלל או מנוע סילון, כאשר נשרפת אבקת השריפה, נפלטים גזים חמים לאחור "פעולה", כך נוצר כח רקטי שיוצר כח שווה והפוך "תגובה" ששולח את הרקטה/טיל לאויר.


זיקוקי דינור, יעקב המאירי, מורה, פיזיקה, זיקוק, המרת אנרגיה, חנון, חשוב, אוהב, אנרגיה, בדיקה, yaakov3h, yaakov3t, תנע, מתקף
סימטריה בזיקוק - חוק שימור התנע
אחרי שהרקטה עולה לאויר והחומר הכימי ממיר את האנרגיה האצורה בו (מתפוצץ) הקסם מתחיל. זיקוקים תמיד נותנים פיצוצים סימטריים  אם חלק אחד של הזיקוק הולך ימינה חלק אחר פונה ימינה. וכך לכל כיוון מנוגד עד לקבלת כמעין עיגול, ההסבר לכך נמצא בחוק פזיקלי נוסף שנקרא "חוק שימור התנע" - מומנטום (סכום הדברים שנעים לכל כיוון) חייב להיות זהה לפני ואחרי הפיצוץ, מכך הפיצוצים שמאלה, ימינה, למטה, ולמעלה חייבים להיות מאוזנים.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

חשמל, סימולציה ומה שבינהם

גלגולי אנרגיה בשלוש שניות

הכל עניין של נקודת מבט