שורשי ישראל - סמינר אחוה עם מבט למנהיגי העתיד

מדוע אנו חיים בחברה כזו בו נדמה כי קיים פילוג בלתי ניתן לגישור. מה הקונפליקטים שאנו מתמודדים איתם בכל יום ואיך אפשר לגשר על הפערים מבלי שיפגע איש בחברו לטובת חברה טובה יותר. רשת אורט חרטה על דגלה לנסות להתמודד עם השוני באוכלוסיות השונות, ביטול הסטיגמות ומתן אפשרות והזדמנות שווה לכל אזרח באשר הוא. ע"י הצפת הנושאים בקרב תלמידים בבתי ספר ברחבי הארץ תוך עידוד של דיאלוג וחשיבה דיאלקטית כמקדם לאחוה. אותם התלמידים ישמשו כשלחים מול תלמידים בבית ספריהם, יקימו סדנאות למידה בחברותא בדרך של גיבוש, חוויה והקשבה.
חברה ישראלית, קונפליקטים, התמודדות, תלמידים, אורט אפרידר, יעקב המאירי מורה לפיזיקה, סדנא, שורשי ישראל
התמודדות עם קונפליקטים

בשבוע האחרון יצאו מספר תלמידים מבה"ס אורט אפרידר באשקלון לסדנא יחד עם 2 מורים ואנוכי. למדנו על המושג אחוה כתחושת חיבור בין אנשים המזכירה משפחתיות, ניסינו להגדיר מחדש דרך הסדנא האם זו באמת ההגדרה המתאימה לכך. הסמינר היה בנוי בצורת מעגלים לקידום הנושא, חשיפתו, הגדרת מי הוא מנהיג בחברה ותפקידו, דיאלוגים ורכישת מיומנות תוך רגישות מלאה.


חברה ישראלית, מנהיגות, התמודדות, תלמידים, אורט אפרידר, יעקב המאירי מורה לפיזיקה, סדנא, שורשי ישראל, outdoor, חשיבה יצירתית
סדנאות מנהיגות
הופתעתי לטובה לגלות כי תלמידנו התבטאו בצורה כנה ורצינית, הביעו את דעותייהם בדרך של שיח ודיון ולא בדרך של התלהמות. מחמם את הלב לראות בני נוער ברחבי הארץ אשר יודעים להביע את עצמם בצורה זו. אותם בני נוער הוסמכו לקיים בבתי הספר סדנאות דומות בקרב שאר התלמידים תחת האדיאולגיה של אחדות, דו-שיח, מנהיגות ואחוה. 

אני יצאתי בתחושת גאווה ושמחה לראות את אותם בני הנוער, המנהיגים של מחר במדינת ישראל.







תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

חשמל, סימולציה ומה שבינהם

גלגולי אנרגיה בשלוש שניות

הכל עניין של נקודת מבט