גלגולי אנרגיה בשלוש שניות

נושא הלימוד "גלגולי אנרגיה" הוא חלק מהותי לכל אורך שנות הלימוד ביסודי, בחטיבת הביניים ובתיכון בפיזיקה ובמקצוע המדעים בכלל. עם התקדמות הטכנולוגיה והגישה לחסכון אנרגטי יחד עם הבטי קיימות, כך גם הדרישה מהתלמידים עלתה. נושאים כגון; בידוד תרמי, נורות חסכוניות, אנרגיה מתחדשת וכדומה. לעיתים תלמידים מפנימים את החומר, אך חלק מהתלמידים רואים את הנושא הזה כ"עוד טקסט שמצריך שינון לקראת מבחן". מה זה אנרגיה למעשה? למה אנחנו צריכים את זה? האם לכל גוף יש אנרגיה ואיך זה בא לידי ביטוי? המון שאלות שלא תמיד שומעים.

במסגרת לימודי הנושא בכיתה ז' במקצוע מדעים בבית ספר אורט אפרידר, נתתי לתלמידים משימת בית ,לייצר סרטון או GIF בנושא (באורך של 3 שניות מינימום) בכדי לתאר "גלגול האנרגיה".
התלמידים השתמשו ב- boomerang Instagram או gif on whatsapp. באמצעות כלים פשוטים וזימינים בכל טלפון סלולרי, התלמידים למדו שניתן ללמוד עם הטלפון הסלולרי גם נושא מורכב כמו "גלגולי אנרגיה" ואף התפתח דיון פורה בקבוצת הוואטסאפ שפתחנו לטובת המשימה.
וואטסאפ, יעקב המאירי, יעקב המאירי מורה לפיזיקה, אנרגיה, גלגולי אנרגיה, אנרגיה בראש אחר, מורה , משחק, דיון, וידאו, GIF, גוגל, בלוג, תלמידים, מדעים, פוטנציאל
שאלת הכוונה - דיון מחוץ לכיתה
וואטסאפ, יעקב המאירי, יעקב המאירי מורה לפיזיקה, אנרגיה, גלגולי אנרגיה, אנרגיה בראש אחר, מורה , משחק, דיון, וידאו, GIF, גוגל, בלוג, תלמידים, מדעים, פוטנציאל
לומדים גם דרך הטלפון


















בספר משלי כ"ב נאמר "חֲנֹךְ לַנַּעַר עַל פִּי דַרְכּוֹ גַּם כִּי יַזְקִין לֹא יָסוּר מִמֶּנָּה", עם התקדמות הטכנולוגיה אנו נדרשים להתאים את עצמנו ולהבין שיש שיטות אחרות למתן משימת בית, לתת לתלמידים לבטא את עצמם בעת ביצוע המשימות בכדי שנושאי הלימוד יועברו בצורה כיפית ויזכרו לאורך זמן.


via GIPHY מספר דוגמאות לעבודת התלמידים.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

חשמל, סימולציה ומה שבינהם

הכל עניין של נקודת מבט